Tag Archives: pejabat pos

Kursus Pengurus Cawangan 2013

Pada 4 Mac 2013 – 6 Mac 2013 yang dah ber lepas, aku di goda minta untuk turut sama mengikuti Kursus Pengurus Cawangan yang berlangsung di Hotel Merdeka Palace, Kuching. 3 hari berturut-turut, dan macam2 yang diajarkan. Tersumbat rasa saluran pundi kencing nih. Hahaha. Sebab apa yang diajarkan memang 90% benda baru bagi aku. Aku… Read More »

Tutorial perbaharui insuran kenderaan / motosikal di pejabat pos!

  Pasal ramai yang bingung dan pening kepala bab2 insuran termasuk aku, Wahahaha. Ni nak habaq sikit cara korang nak renew insuran kenderaan korang kat pejabat pos. Pertama korang perlu tahu di Pos Malaysia terdapat 14 buah syarikat insuran kenderaan seperti Etiqa Takaful, Takaful Malaysia, Zurich Takaful, Zurich General, Allianz, MPI Generali, RHB dll.

Jalan kaki balik rumah sebab tertinggal bas

Kerja OT *over time, tu pasal tertinggal bas. Pejabat pos penuh sesak dengan pelanggan yang ingin melakukan urusan berkaitan JPJ & ASB. Letih tetapi berbaloi. Kerja walaupun ramai pelanggan, tetapi disebabkan rakan sekerja semua termasuk penyelia semuanya beri kerjasama yang baik dengan aku, senang hati bekerja. ;D

Tutorial renew roadtax / perbaharui cukai jalan di pejabat pos

RENEW ROADTAX / Perbaharui cukai jalan di pejabat pos Apa itu cukai jalan? Ianya sejenis cukai yang dikenakan kepada pemilik kenderaan bermotor sebelum kenderaan tersebut dibenarkan untuk digunakan di jalan raya secara sah. *Versi kemaskini 09.09.2016* Kini pelanggan boleh memperbaharui cukai jalan tanpa perlu membawa geran @ VOC. sila rujuk : PROSEDUR BARU RENEW ROADTAX DI… Read More »