Tag Archives: kerja kerani c2

Selamat hari jadi ke-22!

Nak tak nak, kenalah terima hakikat yang aku nih dah tua. Hahaha.. Sedar tak sedar, masa berlalu dengan cukup pantas, macam orang tengah berlumba F1. Pejam celik, pejam celik, pejam tak celik2.. opps! Dah 22 tahun aku hidup di muka bumi nih sebagai manusia. Ceh, ayat apakah ini. ;D

Tugas kerani pos c2 / NC1

Sedar tak sedar, sudah 3 bulan aku bekerja sebagai kerani c2 / nc1 di pejabat pos satok. Namun, masih banyak benda yang belum aku pelajari. Dan terlalu banyak urusan sehingga aku pun kadang2 terkeliru dengan kod, borang, dll. Pening kepala dibuatnya, pelanggan pun pening kepala tengok aku. Hahaha

Lapor diri kali pertama – kerani c2

Lapor diri kali pertama 16-07-2012 – Isnin Hari ni merupakan hari yang dinanti2-kan. Hari pertama bekerja sebagai kerani c2 (di kaunter) pejabat pos satok, Kuching, Sarawak., dan aku bakal mencatat pengalaman pertama bekerja & lapor diri. Waktu melapor pada jam 8.00 pagi, dan aku tiba 15 minit sebelum jam 8 pagi.